lørdag 16. mai 2015

Fragmenter fra himmelen


Omsider har jeg funnet et kamera jeg trives med igjen, og jeg kjenner at fotogleden fremdeles er til stede i rikt monn. Dermed puster jeg også forsiktig liv i min gamle billedblogg her, med intensjon og håp om å kunne dele smått og stort av slikt som jeg liker å stanse litt opp ved.

Når vårsola finner veien gjennom trærne på en furumo, er tiden inne for å gjøre bekjentskap med disse vakre sommerfuglene. Det vil si hvis man oppholder seg sørøst i landet.  De holder gjerne til lavt i vegetasjonen, og er slett ikke så sky av seg. Blåfargen er nydelig; man kan nesten undres om det er små fragmenter av himmelen som har drysset ned over skogbunnen.

Øyekontakt

Dette er en hann; hunnen har bredere mørke felter på forvingene





Små, svarte prikker spredd ut på undersiden
                                        Kategori: Sommerfugler og svermere



1 kommentar:

Irene sa...

Hyggelig å oppdag at det er kommet nye innlegg på bloggen din! Utrolig nydelige sommerfugler, og flott fanget. Ser ut til at du har bra utstyr også!

Nå skal jeg jobbe meg oppover og nyte de andre bildene du har lagt ut!

Fortsatt god pinse!

Irene